W 2019 roku wprowadzone zostały przepisy o ochronie danych osobowych RODO. Poniżej informujemy w jaki sposób przetwarzamy Państwa dane osobowe oraz jakie macie Państwo związane z tym prawa.

CZYM JEST RODO?

RODO to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., dotyczące ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

  • Ułatwienie dostępu do danych

Ma to na celu zapewnienie większej dostępności do informacji o Państwa danych, przechowywanych i przetwarzanych przez podmiot zbierający dane osobowe. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych powinny być przedstawione w przejrzysty i zrozumiały sposób.

  • Informowanie o naruszeniu danych osobowych

Administrator danych osobowych bez zbędnej zwłoki będzie musiał zgłaszać ten fakt organowi nadzorczemu, chyba że jest mało prawdopodobne, by naruszenie to skutkowało ryzykiem naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.

  • Anonimizacje i pseudonimizacje

Ma to na celu ograniczyć ryzyko dla osób, których dane dotyczą, oraz pomóc administratorom i podmiotom przetwarzającym wywiązać się z obowiązku ochrony danych.

  • Prawo do bycia zapomnianym

Osoby, których dane są przetwarzane mają prawo do natychmiastowego usunięcia danych poprzez zgłoszenie administratorowi. Administrator ma obowiązek niezwłocznie usunąć dane na taką prośbę, gdy zostanie spełniony jeden z warunków opisanych w artykule 17 RODO.

  • Prawo do przenoszenia danych

Celem tego nowego prawa jest zapewnienie praw osobie, której dane dotyczą, i przyznanie jej większej kontroli nad dotyczącymi jej danymi osobowymi. Prawo do przenoszenia danych pozwala na bezpośrednie przekazywanie danych osobowych od jednego administratora do innego, jest ono również ważnym narzędziem wspierającym swobodny przepływ danych osobowych w UE.

Pełny tekst rozporządzenia RODO

 

Obowiązek informacyjny na podstawie artykułu 13 RODO

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich, reprezentowana przez Zarząd, przetwarzająca Państwa dane osobowe uzyskane podczas procesowania spraw w szczególności: 

  • imię (imiona) i nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, adres zameldowania, adres do kontaktu, numer telefonu, numer rachunku bankowego, wykształcenie, dane biometryczne w postaci zdjęć,

  • w przypadku przedsiębiorców przetwarzamy dodatkowo: NIP, REGON, adres siedziby, numer rachunku bankowego, dane zawarte w dokumentach finansowych.

Przetwarzamy Państwa Dane Osobowe na podstawie  art. 6 ust. 1 lit. a – e ogólnego rozporządzenia [RODO]. Ogólne cele przetwarzania danych zostały wskazane w aktualnych przepisach prawnych dotyczących zadań własnych gminy, prowadzenia postępowań oraz w celu przygotowania, realizacji i rozliczenia umów.

Gromadzimy Państwa Dane osobowe w następujących celach:

  • zawierania i/lub realizacji łączącej nas umowy oraz świadczenia Państwu oferowanych przez nas usług,
  • w ramach zawieranych partnerstw,
  • realizacji obowiązków FOWJM przewidzianych prawem, w tym w szczególności opracowywania i przechowywania dokumentacji z zakresu spraw prowadzonych przez FOWJM oraz dla celów archiwizacyjnych.

Fundacja może przekazywać Dane osobowe następującym osobom trzecim dla celów wskazanych w niniejszym dokumencie:

  1. podmiotom, z którymi FOWJM ma zawartą umowę współpracy i / lub umowę powierzenia danych [Przetwarzający dane] w celu realizacji łączącej nas umowy, realizacji obowiązków FOWJM przewidzianych prawem, ochrony praw FOWJM zgodnie z przepisami prawa w szczególności FOWJM może przekazywać Państwa Dane osobowe podmiotom takim jak: gminy członkowskie, instytucje zarządzające środkami UE, spółki świadczące usługi pocztowe i kurierskie, firmy z którymi współpracujemy w celu świadczenia innych usług. Podmioty takie będą zobowiązane na mocy zawartych z FOWJM umów do stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa, technicznych i organizacyjnych, aby chronić Dane osobowe oraz przetwarzać je wyłącznie zgodnie z obowiązującym prawem,
  2. organom nadzorującym, organom władzy i innym osobom trzecim, w przypadku gdy jest to niezbędne dla realizacji celów wskazanych powyżej  oraz wypełnienia obowiązków nałożonych prawem. Dane osobowe mogą być przekazywane organom nadzorującym, sądom i innym organom władzy (np. organom podatkowym i organom ścigania), niezależnym doradcom zewnętrznym (np. audytorom) lub podmiotom udzielającym świadczeń.

Fundacja zobowiązuje się stosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, zarówno techniczne jak i organizacyjne, aby chronić Państwa Dane osobowe. Dane osobowe będą przechowywane przez FOWJM i / lub Przetwarzających dane, wyłącznie przez czas niezbędny do osiągnięcia celów, dla których dane te są gromadzone, wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, maksymalnie przez okres zabezpieczenia materiałów niezbędnych dla postępowań prawnych.

Przysługują Państwu prawa w zakresie ochrony Danych osobowych. Zgodnie z obowiązującym prawem o ochronie danych, jesteście Państwo uprawnieni do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Ponadto, macie Państwo prawo do:

  1. żądania dostępu do Danych osobowych | osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania od FOWJM potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeśli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich. FOWJM dostarczy Państwu na żądanie kopię Państwa Danych osobowych podlegających przetwarzaniu, o które zwrócą się Państwo, FOJWM może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych,
  2. sprostowania Danych osobowych | mają Państwo prawo do sprostowania Danych osobowych, które Państwa dotyczą, a które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, mają Państwo prawo żądania uzupełnienia niekompletnych Danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia,
  3. usunięcia Danych osobowych (“prawo do bycia zapomnianym”) | mają Państwo prawo żądania, o ile zachodzą okoliczności przewidziane prawem, niezwłocznego usunięcia dotyczących Państwa Danych osobowych, a FOWJM ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć takie Dane osobowe,
  4. ograniczenia przetwarzania Państwa Danych osobowych | w takim przypadku, FOWJM wskaże na Państwa żądanie takie Dane osobowe, a ich przetwarzanie może zostać ograniczone tylko i wyłącznie do określonych celów,
  5. przenoszenia Danych osobowych | pod pewnymi warunkami macie Państwo prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie, nadającym się do odczytu maszynowego Dane osobowe Państwa dotyczące, przetwarzane przez FOWJM oraz macie Państwo prawo przesłać te Dane osobowe innemu podmiotowi,
  6. sprzeciwu | w pewnych okolicznościach mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Państwa Danych osobowych, a na FOWJM może ciążyć obowiązek zaprzestania przetwarzania takich Danych osobowych.

Informujemy, że Pani/Pana dane nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie są wykorzystywane do profilowania chyba, że wyrazicie Państwo na to odrębną zgodę oraz że Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

Podanie danych jest dobrowolne, ale ich nie podanie będzie związane z brakiem możliwości rozpatrzenia spraw kierowanych i realizowanych przez FOWJM.

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących Danych osobowych lub wykonywania praw w zakresie prywatności, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych FOWJM – Agnieszką Koniuk e-mail: a.koniuk@jeziora.com.pl, tel. 87 428 04 90.

Informujemy o możliwości okresowej aktualizacji niniejszej Informacji zgodnie z obowiązującym prawem (np. jeśli wdrażamy nowe systemy lub procesy, które wiążą się z wykorzystaniem danych osobowych) i w takim przypadku będziemy odpowiednio informować Państwa o wprowadzanych zmianach.

 

Polityka Cookies

Na naszej stronie stosowane są pliki „cookies”. Można określić warunki przechowywania lub dostępu do swoich danych, zmieniając ustawienia „cookies” w przeglądarce.

Portal FOWJM nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika portalu (np. komputerze, komórce) i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych portalu, pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył, czyli w tym wypadku FOWJM. Mechanizm działania cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji.

W jaki sposób usunąć pliki cookies?

W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, by blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika serwisu.

Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Informujemy jednocześnie, że ograniczenia stosowania plików cookies, mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na naszej stronie internetowej.